tiistai 18. lokakuuta 2016

Lihaskuntoa

Polvessa nätti arpi.
Fysioterapeutti ohjeisti minua tekemään muutamia lihaskuntoliikkeitä, mm. kyykkyjä, neljästi viikossa. Tekisi mieli luistaa niistä "kotiläksyistä", mutta itsepä minä menin niitä ohjeita hakemaan.

Miksi siis?
Keväällä 2007 (9-vuotiaana) kaaduin pyörällä, jonka seurauksena vasemmassa jalassani nivelsiteet menivät *****. Tehtiin leikkaus, olin hetken pyörätuolissa ja muistoksi jäi kuudentoista tikin leikkausarpi.

Viime aikoina tuossa polven likellä on joskus tuntunut sellaista ikävää pistoa. Syynä arvelen olevan seisomisen lisääntyminen, sillä sitä tulee maskeeratessa ja myös viime kesän töissä sai olla paljon jalkojen päällä. Päätin kysyä mitä tehdä asialle.


Oli ns. epähurmaava olo olla siellä fysioterapeutin ja hänen
harjoittelijan analysoitavana.

Loogisesti lihaksiston vahvistaminen lienee ratkaisu. Vasen jalkani on hieman kapoisempi, olen ilmeisesti oppinut varomaan sen käyttöä. Tsemppiä mulle tähän lihasreeniin, toivotaan että seuraavalla tapaamisella fysioterapeutin kanssa olen jo voimanainen!

Kohta olen Fabulous kuten tämä tyty!
~kuulakärkikynällä piirtäminen on niin kivaa~ ♥
Pitäisi vaan opetella miltä lihaksikkuus oikeasti näyttää.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti